Malebné městečko v překrásném
kraji na hranici Českého ráje a Podkrkonoší.
Pravidla pro podávání a vyřizování stížností na službu nebo způsob poskytování sociální služby v Domově důchodců Mlázovice
Dle těchto pravidel se řeší stížnosti definované jako stížnost.
Stížnost je podání uživatele na službu nebo způsob poskytování služby, které upozorňuje na nedostatky. Stěžovatel očekává přijetí nápravných opatření, žádá přešetření a zprávu o přijatém opatření.
1. Stížnosti přijímá a eviduje sociální pracovnice, číslo dveří 63 – Okál patro.
2. Podání stížnosti
Forma: písemně, ústně, anonymně. Při ústním podání musí být zaznamenány konkrétní výroky stěžovatele.
Místo:
- do schránky umístěné ve spojovací chodbě Okálu
- v kanceláři sociální pracovnice, Okál- 1. patro č. dveří 63, nebo v soukromí u uživatele
- prostřednictvím České pošty
- elektronicky
Čas:
- v případě schránky kdykoliv, interní schránka se vybírá 1x týdně v pondělí
- při ústním podání u sociální pracovnice dle domluvy
3. Stížnost může podat uživatel naší služby nebo v jeho prospěch kdokoliv.
4. Uživatel se může nechat zastupovat jinou osobou.
5. Stěžuje-li si rodinný příslušník ve prospěch uživatele, je pravidlem,že uživatel, kterého se stížnost týká je o podání informován, případně přizván k šetření.
6. Stížnosti se přijímají a zapisují v soukromí.
7. Principy přijímání stížností:
8. Stížnosti jsou evidovány, součástí evidence je archiv přijatých stížností. Evidence stížnosti obsahuje: pořadové číslo stížnosti
9. Stížnosti prověřuje a vyřizuje vrchní sestra.
10. Ke stížnosti jsou oprávněni se vyjadřovat ti vedoucí pracovníci DD, na jejichž úsek byla stížnost adresována a mají povinnost si vyžádat vyjádření pracovníka, proti kterému je stížnost vedena.
11. Postup řešení stížností:
Stížnost se prošetřuje tak, že pracovník pověřený vyřizováním stížnosti zjistí všechny potřebné souvislosti a okolnosti. Výsledkem prošetření stížnosti je rozhodnutí pracovníka o tom, zda je stížnost oprávněná či neoprávněná. V případě že stížnost na službu nebo způsob poskytování služby je oprávněná, pracovník pověřený vyřizováním stížností zajistí přijetí příslušných nápravných opatření. Přijatá opatření se stěžovateli sdělují. Uživatel je informován písemně, nebo je to projednáno ústně a proveden zápis.
Anonymní vyřízená stížnost je zveřejněná na nástěnce na chodbě.
12. Termín vyřizování stížností je do 28 dnů.
13. Stěžovatel se má právo odvolat v případě nespokojenosti s vyřízením stížnosti k :
14. Nadřízeným orgánem našemu zařízení je: Městys Mlázovice, Náměstí č. 4, 507 58 Mlázovice, Tel. 493697223
15. Podněty a připomínky řeší pracovníci v každodenním kontaktu s uživateli.
Podněty a připomínky lze dávat také do schránky, pak se řeší na setkáních s obyvateli nebo na provozních poradách .