Městys Mlázovice Městys Mlázovice Městys Mlázovice Městys Mlázovice Městys Mlázovice Městys Mlázovice Městys Mlázovice Městys Mlázovice

Anketa

Měla by obec usilovat o rekonstrukci tenisového hřiště (staré již dosluhuje)?


100bar100 %

bar0 %

Celkový počet hlasů: 1

Používat anketu a komentáře mohou pouze přihlášení uživatelé. Chcete se registrovat?


Hasiči již používají modernizovanou cisternu

26. 09. 2005

SDH Mlázovice se může pochlubit opravdovou lahůdkou. Nyní střeží klid občanů Mlázovic cisterna ŠKODA LIAZ RTO CAS25 po generální rekonstrukci, za téměř milion korun. Hasiči tak mají k dispozici moderní a účinnou techniku pro efektivní zásahy.


ŠKODA 706 RTO CAS 25 RTHP

I když byl tento požární vůz vyroben již v roce 1964, Sdružení dobrovolných hasičů Mlázovice (dále jen SDH) jej získalo až v roce 1980 od vojenského útvaru z Rakovníka, kde plnilo funkci zásahového vozu. Tehdy bylo v dosti špatném stavu a hasiči si jej museli vlastními silami opravit do provozuschopného stavu, za vydatné pomoci JZD Mlázovice.

Až v roce 1986 prošla cisterna generální opravou motoru a podvozku, kterou provedly automobilové opravny Košice. Oprava stála tehdejší OKresní svaz požární ochrany 120 000,- Kčs. V roce 1987 byla dále rekonstruována zadní nástavba cisterny, čerpadla a další zařízení. Servisní práce provedly opravny v Pečkách, které se tomuto oboru věnují dodnes. Oprava stála 100 000,- Kčs. Celkem tak Okresní svaz požární ochrany v Jičíně uvolnil pro mlázovickou cisternu 220 000,- Kčs.

Až do roku 2004 se na vozidle prováděla pouze nezbytná provozní údržba. V roce 2004 obdrželi mlázovičtí hasiči informaci od poslance Parlamentu ČR p. Dlaba, při jeho návštěvě v Mlázovicích, o možnosti čerpat finanční prostředky z grantu na obnovu staré hasičské techniky. Na základě těchto informací oslovil Obecní úřad v Mlázovicích Krajský úřad v Hradci Králové. Po velmi složitých jednáních byl do Mlázovic přidělen krajský grant ve výši 598 000,- Kč a spolu s obecní dotací 200 000 Kč byla naplněna částka nutná pro generální rekonstrukci stříkačky. Ve výběrovém řízení na realizaci servisních prací, zvítězila firma Adamovičová Pečky, která provedla kompletní repasi vozu, vyjma motorové a převodové jednotky (výměna čerpadla - vysokotlak, nová zadní nástavba, úprava podvozku a kabiny, nová nerezová nádrž, hliníkové žebříky, ochrané rámy, výstražná zařízení, využití prostor šasi atd..).

Touto opravou vlastně vzniklo nové hasičské auto, které může konkurovat mnoha mladším vozidlům. Především má však SDH Mlázovice k dispozici moderní techniku, kterou dokáže ještě rychleji a efektivněji chránit majetek a životy obyvatel Mlázovic a širokého okolí.

Toto vozidlo je součástí systému JPO3, což znamená regionální systém požární ochrany s výjezdem vozu do 15ti minut od nahlášení požáru.

Obecní úřad v Mlázovicích si uvědomuje význam ochrany zdraví osob a majetku proti různým přírodním živlům a katastrofám, proto věnuje nemalé finanční a materiální prostředky na podporu hasičské techniky v Mlázovicích i samotného SDH Mlázovice. Samozřejmě, že je nejlepší, když tato technika nemusí zasahovat, ale pokud k něčemu dojde, mohou se všichni spolehnout, že má kdo pomoci a že nebude mít prázdné ruce.

Tento projekt vznikl za podpory Královehradeckého kraje.

Fotogalerie

Komentáře

Příspívat do komentářů mohou pouze registrovaní uživatelé. Pokud máte zájem psát komentáře, proveďte nejdříve svou registraci.
Vložení komentáře
#3 | anonym | 17. 10. 2006 10:51
Sorry,neni tady asi vhodnější článek ke kterému můžu napsat,co mám na srdci.Měl by si to přečíst hlavně Mahony.Chci říct,že to jak má udělanou hasičskou kroniku je fakt bezva.Člověk se tam dozví leccos zajímavého z minulosti.Fakt dobře Mahony!!!Jen tak dál.Jsi jedním z týhle bandy ve kterým něco je.A to máš navíc hereckej talent.
#2 | František ČIP | 20. 12. 2005 19:01
Vážený pane Lédle, velice děkujeme za váš příspěvěk a hodnocení přestavby naší cisterny. Myslíme si také, že se velice povedla, vždyť také byla připravována několik let. Z mnoha našich zásahových akcí v členitém terénu Podkrkonoší, kde působíme, můžu potvrdit, že poměr počtu osob, jízdních vlastností na silnici i mimo ní a hlavně dostatečná zásoba vody na prvotní zásah, v kombinaci s účinným vysokotlakem, je opravdu ideální. Samozřejmě naším dalším cílem je Vámi zmiňovaná výměna agregátu motoru a převodovky, ovšem jednak je to otázka financí (a dobře víte, jak těžko se dnes shánějí) a jednak také technické proveditelnosti. Velmi dlouho jsme sháněli firmu nebo člověka, který dokáže tuto akci provést (novější motor s převodovkou s půlkami z pozdějších modelů) a byl to problém. Nyní se nám podařilo takovou firmu nalézt, takže je to zase a jenom o těch penězích. Rozpočet na výměnu agregátů je stanoven cca na 350 000,- Kč, takže celkové náklady na modernizaci vozu by se pohybovaly okolo 1.400 000,- Kč, což je také velká suma, která se bez podpory zřizovatele a dalších prostě nedá sehnat. Zdraví Franta Číp, velitel SDH Mlázovice
#1 | Petr Lédl | 03. 12. 2005 22:49
Dobrý den všem hasičům z Mlázovic.Musím uznat že repase vašeho výjezdového vozidla CAS25 Š706 je velmi zdařilá a účelná,nebot? jsem ještě neviděl takhle pěkně udělanou 706ku.To za 1 a za 2 k té účelnosti bych rád řekl že Trambusa považuji za velmi šikovné auto(Dostatečný počet osob posádky,veze 3500l vody,dobré jízdní vlastnosti v terénu)Také si myslím že ten vysokotlak v tomto vozidle je super věc(velmi zdařilé).
Rád bych se ovšem hasičů z Mlázovic zeptal jestli neuvažovali také o výměně motoru(např.M630 nebo M634 apod.) a o výměně převodovky(desítka z LIAZky).
V našem sboru máme taktéž CAS25 Š706 r.v.1981 a je velmi důležité popřemýšlet o tom jak se o svoji techniku postarat,nebot?nevěřím tomu,že nám zřizovatel výjezdové jednotky koupí novou CASku za 6000000kč.
S pozdravem Petr Lédl - řidič-strojník JSDH Města Svitavy.